Svårt att säga med tanke på att allt är så tungt som ska göras, så det är svårt att veta hur långt man hinner. Men fulhörnan kanske ska röjas ur. Så skulle jag åtminstone kunna lägga grunden till det paradis den har potential att bli.
Jag ska även fortsätta att försöka lista ut vilka växter jag tycker mest om. Se om det går att få någon fason på rabatten jag anlade i våras. Det fattas något riktigt bra, eller så är det att växterna är för ynkliga än. Där står ändå fyra pioner som bara kom upp med en stängel var, måste bli väldig skillnad när de har växt sig stora.
Ska även försöka så och lyckas med det. Kanske odla vaxbönor och klättersquash och olika slingerväxter eftersom de nysatta klätterrosorna nog inte svingar sig i höjden redan nästa år.
Det finns även planer på att förvandla vedskjulet till en mysig uteplats, samt lägga om altanen och anlägga en rabatt framför. Det hade vi tänkt göra i somras, men vi hann inte.
Så nog finns det massor att göra... Jag får väl börja med att försöka få lökarna i jorden innan det blir alldeles för kallt.
--------------------
Skåne, zon 1
|