CITAT (Ti bee @ 25-04-2004, 16:45)
Vad betalar du för krukorna då? Bullen har olika sorter, ca 1 - 2.50kr beroende på storlek, runda svarta i plast (vissa även i brunt). Samt pyttekrukor, fyrkantiga, för under kronan (4x4cm eller vad de nu är, du vet...storlek som i minidrivhus). Dessutom fyrkantiga typ 6x6cm, fast de är ganska dyra.
Jaaaa, vad betalade jag denna enda gång då jag tvingades krypa till korset...?
Hmm...typ 34 spänn (gripet ur luften) för 5 stycken svarta...låt oss säga 16-centimeters...

(plastkrukor...)
Ohemult och uppskörtande smaskdyrt med tanke på alla plastkrukor som förmodligen slängs varje dag...
Nu är jag tyvärr inte begåvad med Bullen i min absoluta närmiljö, (som vissa andra, som inte vet hur bra de har det *hrmpf*...)
min närmaste Bulle ligger på Sveavägen, dit tar det 50 minuter kommunalt, å bil....ha!...är inte att tänka på...
Jag var tidigare en varm förespråkare för mjölkpaket, började spara typ i augusti före sådd...denna säsong har jag emellertid haft så mycket mögel att jag har fått för mig att det är mjölkpaketen som sunkar till det i odlingarna...? Har därför övergivit gratiskrukorna och övergått till hederlig
PLASTIC. Men...jag tar och skriver en sång om möglet, så blir säkert allt strax bra igen!
Sanna