Jag har arbetat på flera av de större försäkringsbolagen, men numera kan jag tyvärr inte rekommendera någon av just dessa, Trygg-Hansa och Skandia. Jag har f.f. T-H men det är för att jag är för slö för att göra nånting åt det. Jag har tilläggsförsäkring på hemförs.delen och när digitalkameran gick sönder mitt i värsta blomstersäsongen, ville jag ha en ny direkt. Men det gick inte. Jag skulle få vänta i nästan 14 dagar, för T-H har avtal med en firma i Danmark, så kameran skulle komma därifrån. Om jag inte kunde vänta, fick jag bara en mindre del av skadebeloppet som då utbetalades kontant. Idiotiskt, tycker jag! Men man ska alltid ha hem/villa och bilförsäkringen i samma bolag, då slipper man en självrisk om man t.ex. råkar ut för bilstöld eller inbrott i bilen. Har man försäkringar i olika bolag så får man först betala en självrisk för bilen, sen en för t.ex. de kläder man hade kvar i bilen. Betr. försäkringsbolag så tror jag på de mindre s.k. sockenbolagen, och även på Länsförsäkringar. Jag har inte hört något negativt om dem.
|