Odla är väl ändå ett himla bra ställe att vistas på ibland, eller hur?! Så här när det börjar bli vinter (eller börjar och börjar - det kräksnöar ute!...) och alla växter fått flytta in från balkongen, så får jag alltid otrevligt besök! Dessa förb...... spinnkvaster som jag aldrig helt lyckas bli av med! De som råkar allra mest illa ut är de växter som jag är mest rädd om: mina citrusar! Jag har ju för tusan drivit upp dem från kärnor och gullat och daltat med dem, men inte hjälper det mot MrSpinn.

Jag duschar alla plantor varje vecka i varmt men inte hett vatten, sprayar med Provado Plus, använder Provado-pinnar med mera. Det enda jag inte provat är att duscha dem i vatten+såpa+T-röd, men såpvattnet har jag förstås provat, och vi vet ju alla hur bra det är mot spinn.

Den här kampen är inte så lätt att bedriva heller, när citronen är lika hög som mig och måste rullas över alla trösklar in i badrummet, där jag får ställa den mitt på golvet och duscha av den... Men vad gör man inte...
Gick in och sökte på ordet spinn här på Odla, och hittade Spidermite Control. Beställde en
direkt från Wexthuset, och hoppas nu på att jag inom några dagar ska kunna ge mig på MrSpinn med tunga artilleriet! Det skulle vara så skönt att få bort det. Nu håller jag tummarna! Tack Lady Hamilton för tipset!
Kram
Redigerat av MariaÖrebro: 16-11-2008, 15:00