CITAT (Mickemicke @ 17-11-2008, 18:32)

Okej tack. Det låter ju inte så bra detta. Kanske ställer upp den i fönstret på vinden ett par månader istället. Hur ofta ska jag i så fall vattna?
Förresten kanske ni har några tips. Tycker inte om blommor och krukväxter egentligen. Absolut ingenting som blommar iallafall. Helst vill jag odla grönsaker och sånt. Kan man odla sädeslagen i kruka tror ni? Vet ni några andra typ grönsaker som blir stora och grova som man kan ha i kruka inomhus? Potatis eller tobak? Vass eller gräs kanske? Vill helst ha växter som växer sig jättestora och som inte kräver specialbelysning.
Nu har jag monsteror som mår jättebra och växer massor som jag hoppas ska bli enorma och grova. Gillar inte palmer eller kaktusar eller frukträd. Kan man ha en liten ek eller något annat träd tror ni?
Tack för tips.
vilken temp blir det på vinden ?
Potatis tror jag inte går så bra inne heller , Tobak vet jag inte antagligen bättre än potatis . sädesslag tror jag inte heller funkar . gräs och vass kan funka en tid men inte helt bra , såfall om du väljer mer tropiskagräs eller nåt som liknar gräs , exempel kan ju vara cyperus .
Ek kan du absolut inte ha inne , träd man kan ha inne är ficus eller rumsgran en del Aralior blir stora . du kan ju så avokado som med tiden blir står .
du kan inte ha uteväxter inne .