Jag blir upprörd för dig, Olle. Vi hyr också ett hus på landet, men har helt avskiljd trädgård från grannarna (hyresvärden). Dessutom bodde hans mamma i vårt hus i 20 år och hon var trädgårdstok, så de tycker bara att det är roligt att jag gräver upp hela gräsmattan och gör rabatter. Faktiskt har de sagt, mer än en gång, - Det här skulle farmor ha gillat!
Men dagen kommer när vi måste flytta, huset är trots allt ganska litet. Då kommer det gå lastbilar med växter till det nya stället och jag får antagligen köpa säckvis med gräsfrön.
Går mest runt och lullar i trädgården. Ser hur allt sakta somnar. Ska se till att så endel i helgen, sånt som ska ut. Man kan ju inte lita på vintrarna här och om de ska få tillräckligt med kyla är det bäst att börja i tid. Penstemon digitalis blommar fortfarande, trots nätter med 3-4 minus, trodde inte att de var så tåliga

Hoppas att de överlever vintern, jag sådde dem i år!
Skåpet är fullproppat med fröer och sålistor! Blir spännande när allt ska gro....hur ska vi få plats? Det ordnar sig alltid

Pärlhyacinter och snödroppar börjar redan titta upp, jag häller lite löv över dem. Jag ser verkligen fram emot våren, så alla min nergrävda lökar (förhoppningsvis) ska blomma och alla perenner jag sådde i år ska blomma!! Nu har det börjat!! Det nya odlingsåret...så känns det faktiskt!! Borde gräva om grönsakslandet, men till helgen ska det bli -6grader....vi får väl se.
//Heda