Min sambo har ett problem med att äta socker, hon bör inte få i sej i princip vitt socker alls. Då är saltet i gröten ett mindre problem, håller annars med om att man ska minska på saltet, men osaltad havregröt smakar tapetlim..
Köper gärna "plastkorvad" risgröt till kvällsmat, äte det gärna ofta. DÄR kan man däremot undra vad sockret är bra för? Åtminstone jag har socker och kanel till gröten, och då verkar ju det tillsatta sockret I gröten lite skumt?
Håller med Zaaritha, det finns socker i nästan allt, och för den som tycker vi är petiga, kolla MÄNGDEN socker i det du köper! Det är ju inte så att sockret är försumbart, som i tex smörgåsskinka ( jo minsann, tror ni inte dom tillsatt socker i räkt skinka!!), där sockret kommer sist i innehållsförteckningen( runt 1 % ).
Tacokrydda är det mest vidriga i detta sammanhang, eftersom druvsockret är den STÖRSTA ingrediensen!!!
Kolla innehållsförteckningen var sockret kommer i ordningen!
Köp förresten Tacokryddan Discovery som är sockerfri!! man kan ju tycka det är lite löjligt att köpa en påse krydda till maten och betala för en matsked krydda och två matskedar socker?
Jag gillar socker, dricker läsk och äter gärna godis, men JAG VILL VÄLJA!!!! när jag ska äta socker, det ska inte matindustrin smyga i mej!
klart slut
--------------------

|