Har ätit enl. LCHF i 3 år snart. Kallar det inte en diet utan ett sätt att äta och jag gör det inte för att gå ner i vikt längre. Gick ner mina 10 "slutarökakilon" första månaderna - nu äter jag på detta sätt för att man mår så förbaskat bra OCH det är så förbaskat gott. Förr anslutade jag min middag med tanken "oh, vad mätt jag är!" Nu avslutar jag min middag med tanken "ohhh vad gott det var!"

Förutom alla som blivit hjälpa av LCHF är flertalet av dom som förordar LCHF läkare. Så länge mänskligheten åt mättade fetter var fetma, diabetes och hjärtinfarkter inte särskilt vanligt, sen alla processerade och på konstgjord väg tillverkade margariner kom in i vår kost har det blivit en folksjukdom.
Grå: vilka näringsämnen får jag inte i mig tror du av att utesluta kolhydrater?
Magdis: det är inte bara något man äter för att bli smal - det är en normaliseringskost, är du för smal går du upp. Animaliska fetter innehåller riktig Omega 3, det som är tillsatt i oljor är Omega 3 från växtriket och det är så ynka små mängder så du har inte mycket glädje av det. Det innehåller dessutom ofta alldeles för mycket Omega 6 som är inflammatoriskt till skillnad från Omega 3 som är antinflammatoriskt.
Utöver detta börjar man läsa innehållsdeklarationer på allt man äter. En riktigt ruggig läsning!!!! Det viktigaste för mig har nu blivit att ta bort alla tillsatser ur den mat jag köper - sååååå mycket skit våra livsmedelstillverkare lägger i vår mat!!! Tyvärr är många av dom professorer som talar högt och vilt emot LCHF anställda och betalada av just livsmedelsindustrin - det är skrämmande tycker jag!
Anki