Kurt : Visst planar det ut, och en ren kolhydratfri kost är inget att rekomendera mer än 2 veckor heller, men det är en bra start när man ska gå en mer blandad diet senare, eller bara dra in på maten. Man blir sporrad att sköta kosten när man tappat vikten och kläderna inte stramar längre.
Själv föredrar jag nutrilettpåsarna, snabbt, lätt sätt att gå ner i vikt, valfritt om man vill byta ut alla målen mot påsarna eller bara enstaka, men ner i vikt går man.
lite OT, mitt rödhåriga humör blixtrade till förra nyårsafton då jag fick höra av min make att jag var fet och hade 20 kg övervikt. Med en tråkig diet på bara nutrilett i 4 månader så tappade jag dom 20 kg han sagt var för mycket......på hösten sen så skilde jag mig från mina övriga 90 överviktskilon.
För att ingen ska gå i taket så rekomenderar jag ingen att gå ner så fort i vikt, huden hinner inte återhämta sig i samma takt som man krymper, och man ser knappast attraktiv ut.....inte för att jag gör det i övrigt heller, men det är ju en helt annan sak.
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|