CITAT (Cacki @ 27-11-2008, 19:26)

Varför inte bara nöja sej med att sänka kolhydratintaget i största allmänhet. Jag vågar nästan lova att man går ner i vikt av bara det. Precis som Grå skriver är risken stor att blodkärlen sätter igen sej om man överkonsumerar fett.
Min man håller just nu på med att försöka gå ner i vikt genom att utesluta snabba kolhydrater och kompenserar det med att äta massor av grönsaker. Han går ner sakta men säkert. Ca. 1,5-2 kg i veckan.
Precis så tänker jag med. Jag hade ju inte ens en medveten tanke om att gå ner i vikt när jag slutade äta bröd! Jag slutade äta bröd för att jag helt enkelt inte kunde hitta ett bröd som var gott nog för mig. Att jag sen på "köpet" gick ner åtta kilo utan att ens anstränga mig var ju bara en bonus som jag inte hade räknat med. Att
det, i sin tur, sen ledde till att jag började tänka efter vad jag åt och vad jag enkelt skulle kunna vara utan, det är en ännu större bonus............ för jag går inte på nån som helst diet! Jag undviker allt som innehåller vitt mjöl bara....för mig blir det knasigt enkelt, sen får folk kalla det vad de vill även om det självfallet måste bli nån form av "lågkolhydratsmetod"....................men det var inte medvetet från början
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!