Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006
Jag tycker det är spännande med det här att äta mer fett, grädde och smör och inte äta något med kolhydrater i ex potatis, pasta,ris. Jag har läst rätt mycket om det och det verkar som att många går ner i vikt av att hålla en sån kost. Spännande tycker jag. Det var ett program om den kosten på Kalla Fakta. http://www.tv4.se/samhalle/kalla_fakta
Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329
CITAT (*Stintan* @ 29-11-2008, 11:46)
LCHF är fortfarande INTE detsamma som Atkins + att det Björn Liedén skriver icke är aktuell information. Socialstyrelsen har godkänt LCHF och Annika Dahlqvists kostråd och det är inte påvisat att någon skulle må dåligt av det. Däremot finns bevis för att många på olika sätt blivit hjälpta av att följa hennes kostråd.
Var och en gör självklart sina egna val men det känns i mina ögon lite fånigt att en del förkastar eller har förutfattade meningar om något utan att ta reda på vad det egentligen handlar om.
Bra Stintan!!
Det är så med en del av oss människor, att vi är så helt inne i vår egen uppfattning, att hjärnan inte är mottaglig för nya argument. Jag hoppas innerligt att jag aldrig blir sådan. Eller redan är det
Redigerat av Red Top: 29-11-2008, 11:57
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.