Har försökt plöja igenom AD:s blogg men stupade av trötthet efter ett tag. Trött på svadan. Hon är mycket pratsam och övertygande men eftersom en vanlig människa inte har kunskap nog går det inte att tro på henne rakt av eller att förkasta det hon skriver. Det jag läser i andras kommentarer här gör mig dock tveksam, främst detta att hennes diet verkar vara rena undermedlet som botar allt. Plus den ibland närmast religiösa framtoningen. Be till Gud så hjälper han, eller hon.
Funderar bara på hur denna diet kommer att verka i längden? För flera år sen var det nån undersökning om fettintaget som gällde, om jag kommer ihåg rätt, män i norra Finland. Dom levde naturligt och verkade må bra, ingen övervikt eller så. Det var bara det att andelen hjärtinfarkter var högre än genomsnittet, mycket högre. En undersökning av arbete och kost visade att dom jobbade kraftigt och för det behövdes mycket mat, fet mat. Dom blev inte feta för allt fettet förbrändes under arbetet men samtidigt korkades ådrorna ihop av allt kolesterol.
En övergång till mindre fett och mer av andra näringsämnen gjorde underverk. Undrar hur den undersökningen stämmer överens med AD:s teorier. Känner hon till den eller väljer hon att glömma den. Högt fettintag kanske funkar för stunden men vad händer med blodkärlen under några decennier? Är det bättre att dö av hjärtinfakt än av diabetes?
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|