CITAT (Agger @ 03-12-2008, 22:18)

Mögellukt HAR en tendens att "klösa" sig fast lääänge. Och det luktar om ALLT som varit i huset. Plastpåsar, husgeråd och inte minst i kläder, så naturligtvis i golv och tapeter också. Jag är utrustad med en "mögelnäsa" och reagerar genast på mögellukt. Dock är det många som förväxlar mögellukt med jordlukt. När det finns mögel i ett hus tappar jag nästan andan. Bodde själv i ett mögelhus i 10 år innan det upptäcktes att huset var "sjukt" och jag hann bli sjuk. Utslag och astmatiska besvär.
Vet du om det är ordnat med ventilation underhuset? I en torpargrund som blivit mögelsanerad ska det vara istallerat ett par tre fläktar som ska gå dygnet runt.
Torpargrunden är sanerad efter konstens alla regler och är torr, ren och fin och med avfuktare.
Svårt det där med vad som är mögellukt eller annat.
2 av 6 personer som kände det. Själv tyckte jag det luktade instängt och lite sommarstuga.
CITAT (Netha @ 03-12-2008, 22:24)

Jag skulle aldrig ens tänka på att köpa ett hus som luktar mögel
Har varit på husvisning med dotter, där mäklaren sa att huset var friskt.
Men näää! Jag är mögelallergiker med hypernäsa ... det stank av mögel redan i hallen
och nä ... de köpte inte huset.
Problemet med mögellukt är som med cigarettrök. Den sitter kvar i väggarna även om själva problemet är borta.
Så jag avfärdar det inte bara pga lukten.
Få se vad vi får tag på för folk som kan kontrollera det åt oss.