Hej Pius jag jobbar på en vitvarufirma som börjar på EL
Jag delar självklar med mig av min erfarenhet om du vill...
Det ni ska tänka på om ni inte har induktion i dag är att ni har "nollan" framdragen.
Om du inte vet vad "nollan" är ska du ta hem en elekriker... han vet.
För att hällen ska fungera måste en sladd vara framdragen
och inkopplad som heter "nollan" många gånger finns "nollan" där förberädd men inte inkopplad i andra ändan i proppskåpet.
Sen ska du veta innan du beställer spisen om ni har tre-fas eller en-fas dragen till platsen. Många säger när dom kommer in i butiken, jag har själklart tre-fas i mitt hus den är inte så gamal... om vi då kommer dit med en tre-fas spis och kunden har en-fas kan man inte koppla in spisen och att byta spis kostar kunden extra pengar då ska spisen bytas ut och det kostar mycke fraktpengar som faktist kunden får stå för för det är inte butiken som gjort fel...
Att man måste ha speciella kastruller... är gammalt!!!!!!!!!!!! för i tiden då induktion var ovanligt då fick man köpa speciella kastruller. Idag säljs det bara "speciella" kastruller om du inte går på en liten 5:an och 10:an butik och handlar

Jag brukar säga... mormors gamla kastruller fungerar inte, men det gör väll inget. Har man en ny spis
ska man ha nya redskap Dom verktygen använder vi varje dag!!!! men i gubbarnas verktygslådor kan det ligga en hammare för 1000:- men till spisen... där vi är varje dag ska vi ha bra verktyg.
Köpa nya kastuller kostar inte mycke i dag på ikea har dom såna som duger... men vill man ha lite bättre kanske man får lägga ut några 100- lappar till och det är det värt...
En induktionsplatta ska täckas med minst 60-80% av kastrullen för att den ska fungera tar du bort kastrullerna stängs den av så har du inga kastruller på så är heller inte spisen på...
//Mari