CITAT (Cacki @ 09-12-2008, 10:33)

En sak slår mej när jag läser den här tråden och en annan om foppatofflorna. De flesta som inte gillar dem väljer inte bort dem för hur de känns på foten utan för utseendets skull. Ganska kul att se hur fåfänga vi egentligen är! Jag är inte ett dugg "bättre" än någon annan för jag kämpade också emot i det längsta innan jag ens stack fötterna i ett par. Känns faktiskt ganska bra att fåfängan inte besegrade mej åtminstonde den här gången eftersom jag brukar hävda att jag inte är speciellt fåfäng....

Det är inte
enbart p.g.a. utseendet som jag väljer bort foppatofflorna, även om det i sig skulle vara fullt tillräckligt för att jag ska avstå dem... Jag har långa och smala fötter och de passar helt enkelt inte alls i såna där breda ankfotslika tingestar.
Förresten på tal om fåfänga; jag såg på Boston Teaparty på 5:an igår kväll, (vet inte om du sett programserien. Programledarna Filip Hammar och Fredrik Wikingsson tar tillsammans med en expertpanel bestående av 5 sakkunniga upp olika ämnen för att söka svar på olika mer eller mindre seriösa frågor.) Ämnet för programmet igår var just fåfänga. Vi fick då veta att fåfänga är en mänsklig "åkomma", det har konstaterats att redan på stenåldern då urmänniskan homo sapiens sapiens levde i grottor, var man fåfänga och smyckade sig med både färger, snäckor m.m.
Redigerat av Betty: 09-12-2008, 11:07