CITAT (Betty @ 09-12-2008, 11:03)

Det är inte
enbart p.g.a. utseendet som jag väljer bort foppatofflorna, även om det i sig skulle vara fullt tillräckligt för att jag ska avstå dem... Jag har långa och smala fötter och de passar helt enkelt inte alls i såna där breda ankfotslika tingestar.
Förresten på tal om fåfänga; jag såg på Boston Teaparty på 5:an igår kväll, (vet inte om du sett programserien. Programledarna Filip Hammar och Fredrik Wikingsson tar tillsammans med en expertpanel bestående av 5 sakkunniga upp olika ämnen för att söka svar på olika mer eller mindre seriösa frågor.) Ämnet för programmet igår var just fåfänga. Vi fick då veta att fåfänga är en mänsklig "åkomma", det har konstaterats att redan på stenåldern då urmänniskan homo sapiens sapiens levde i grottor, var man fåfänga och smyckade sig med både färger, snäckor m.m.

Nej visst förstår jag att tofflorna inte passar för alla rent anatomiskt. Ett skäl så gott som något att inte köpa några (fast det finns ju olika bredder. Jag har själv två par som är jätteolika i lästen.)
Och det där med stenåldersfolket så är det ju helt rätt. T.o.m fåglarna t.ex. kollar ju in hanarnas skrud, så varför inte även vi....hmm, det är väl bara att medge..