Hej Fågelvägen!
Härligt med långa svar!
Den transporttiden kommer vi nog att kunna klara för vi söker ställe i närheten av två städer och på östgötaslätten så det finns nog flertalet små slaktare däromkring. Våra får ska få det bästa möjliga annars kan det kvitta. Jag tror nog mina lagom bortskämda hundar kan intyga att så kommer att bli fallet.

Beträffande hyrestiden får vi väl se till att vi skriver kontrakt med värden så att vi inte blir stående med skägget i brevlådan.
Konstigt, jag satt precis och funderade på stängsel. Näe det kommer nog inte att bli så lätt i starten men det är sådant som bara får lösa sig på något vis. Kanske elstängsel kan vara ett alternativ?
Att det periodvis kan vara jobbigt att klara av så mycket utöver ett jobb förstår jag. Jag har fördelen att jag kan jobba hemifrån och kan själv planerar in mina jobb men visst kommer det att krävas en hel del periodvis av min kära sambo också. Som tur är tycker han om att sysselsätta sig så det blir nog bra.
Jo jag vet vad det vill säga att tömma ett fårhus. Vi tömde ett för att göra om till stall. Släng dig i väggen gymmet! Att det kommer att bli ett arbete som är värt mödan är jag övertygad om och det är nu eller aldrig - man blir ju inte yngre med åren... tyvärr. Det är inte utan att det är spännande. Äntligen kan saker och ting börja hända.
Tack för ditt långa inlägg och kommer du på mer så skriv, långt eller kort. Är tacksam för all hjälp jag kan få.
Tack även Kurt för länken. Jag har varit och beställt en begagnad nu och så blev det en "Strändernas svall" också.