CITAT (Annika_59 @ 11-12-2008, 14:37)

Du Nauti... om du tycker att det låter sadistiskt och onödigt det vi skriver om här så... läs något annat! Bara ett råd. Jag tog inte upp den här tråden för sådana som dig iaf.
Jag tycker bara att det låter väldigt konstigt att föda upp djuren för att mörda dem, gör inte du? Jag kan förstå att vissa skjuter ifrån sig eller låter bli att tänka på det när de köper styckade djur på ICA i kg. Nu är ju det här ett klart bättre alternativ än att köpa fårkött i charken. Men det är ändå så onödigt.
Men att föda upp ett djur som du lär känna, att det har känslor, en personlighet, att det kan känna lycka och lidande. Hur kan man då ha mage och samvete nog att slakta djuret? Sedan att gå igenom hela den processen för att dina smaklökar skall få en halvtimmes njutning vid middagen några gånger. Känns det verkligen värt det, får man inte samvetskval när man vet att man sitter och äter just det djur som man själv har fött upp och tagit hand om?
Litet sadistiskt måste jag nog ändå kalla det, du njuter ju på någon annans bekostnad. Nu kanske inte fåret får lida under hela sin uppväxt och bli fullproppad med preparat för att påskynda tillväxten eller bo i miljöer som absolut inte liknar deras naturliga miljö på något sätt, som i köttindustrin. Men fåret hade ju fortfarande kunnat leva. Så nu får ju fåret sätta livet till emot sin vilja för att dina smaklökar skall stimuleras. När du så lätt kunde valt ett annat alternativ och haft fåret kvar som ett trevligt sällskap
Redigerat av Nauti: 12-12-2008, 13:05