CITAT (henriks @ 13-12-2008, 21:14)

Får älskar soja!
Det vore lite synd om fåren om de skulle få leva på hö och vatten hela vintern - någon form av energitillskott behövs, i alla fall för tackorna strax innan lammning och när lammen diar.
Nauti: Visst, jag håller med att soja kan vara tveksamt ur miljöaspekt, - med ledning av dina inlägg här antar jag att du inte äter någon form av animaliska produkter?
Du äter inte heller någon form av soja, eller produkter som innehåller sojaprotein?
ursäkta. men vad lever du av?
Jo, jag äter soja. Men det finns olika märken, vissa använder GMO-soja och andra inte. Så vissa märken bidrar inte till någon regnskogsskövling medan andra gör det. Sedan när det gäller färdiga sojaprodukter så innehåller de oftast ägg också, så de går automatiskt bort av den anledningen

Sedan så är det väl inget fel att mata djuren med soja och grejor. Det jag menade var att köttindustrin kräver sådana stora mängder att man tvingas använda GMO-grödor för att kunna möta efterfrågan, vilket leder till att regnskog skövlas.
Jag äter massor med annat och jag överlever. Det är inga problem att undvika soja, det finns ju sojaallergiker som är veganer

Det är ju bara det att det är ett lätt sätt att få i sig proteiner. Men att få i sig proteiner som vegan är inga problem, det är bara en myt som många verkar tro på.