sådär ja, var ett tag sen sist jag uppdaterade nu..
har hunnit hända en hel del. körde först 1200w hps, men nu när vintern kryper sig
på så har jag valt att prioritera watten till värme i resten av huset, så jag tog bort en 400w.
så nu har jag 800whps som tomaterna solar under.
sem kom tyvärr vintern oxh och hittils så har jag inte behövt någon extravärme under mörkertimmarna.
trodde jag i alla fall. kollade minsta tempen på min termometer, och det visade sig att det har varit så kallt som 7 grader i utrymmet nattetid. Så mina blommor har åkt på mycket stryk.
har även varit lite slarvig med att korrigera ph och ec den senaste tid, då jag haft lite privata problem på hemma plan samt otroligt mycket på jobbet.
men nu har jag ordnat ett 2000w element med timer och termostat så nu ligger tempen på jämna 25 grader dygnet runt.
ljustimmarna är 16/8 nu. ph 5,5 och ett ec värde på ca 1,8. Näring är hesi hydro grow, pk 13-14, powerenzyme och supervit.
har även tagit lite nya sticklingar för att starta om från början när de rotat sig, somsagt det är ju snart sommar igen så det börjar bli hög tid att komma igång..
Sticklingarna är i min sticklingsbubblare som drivs av en elite 802 luftpump med 2*10cm syrestenar.
ph på 5,5 och ett ec på 0,5. näringen de får är hesi Tnt hydro, och hesi root complex.
jaja lite bilder iaf...
ursäkta bildkvalitén, svårt att fota under hps.
Sticklingsbubblaren.

en nerklippt tomatplanta på bättringsvägen

lite mynta, väldans gott the blir de av de