CITAT (karlsdal @ 15-12-2008, 13:43)

Nauti: jag antar att du inte heller har katt/hund/marsvin/fågel/häst/kanin/råttor/fiskar eller liknande
Det jag skrev i mitt tidigare inlägg svarar nog på hur jag ställer mig till det:
CITAT
Jag skulle själva kunna tänka mig att äga får om jag vet att jag klarar av att få dem att trivas och må bra.
Fåglar är de enda där som jag absolut inte skulle kunna tänka mig att skaffa. Då det i princip är omöjligt att få dem att kunna leva efter sina naturliga mönster. Men de andra går nog mycket bra att ha och få dem att må bra och trivas. Katter, hundar, hästar, kaniner, marsvin är väl såvitt jag vet domesticerade desssutom. Det var fel att ta dem i fångenskap till en början, det tycker jag. Men nu lider de knappast av att vara husdjur. Jag tycker inte det är någonting fel alls med att skaffa katt till exempel, eftersom katter knappast lider av att bo med en människa, snarare tvärtom. Jag skulle nog ha en själv om jag inte var allergisk. Fiskar har revir som täcker mycket små arealer i naturen, så att få dem att trivas i ett akvarium är inga problem. Jag tycker ju om djur som sagt, därför äter jag dem inte
Redigerat av Nauti: 15-12-2008, 14:29