CITAT (Nauti @ 15-12-2008, 15:48)

Jag har bara sett en fråga från dig och den har jag svarat på.
Det låter på dig som att jag bara har några inlästa åsikter för att det är så som en vegan skall tycka och tänka. Det är inte så att jag har läst på mina åsikter. Jag tycker att vårat sätt att se på djur och behandla dem är fel. Vad är det som är så konstigt med det? De flesta är emot päls, långa djurtransporter, bristfällig djurhållning som orsakar lidande m.m. Men de flesta orkar heller inte engagera sig så pass mycket att de är beredda att förändra på sin livsstil. Så som jag ser det är nog alla som har förmågan att känna empati potentiella veganer, men de har inte orken eller viljan att bryta vanor och rutiner.
Att vara emot bristfälliga djurhållning (faktiskt ett brott), långa djurtransporter, lidande etc är något som många kan skriva under på och förenar både veganer, vegetarianer, allätare och folk i allmänhet. Men nu undrade trådskaparen vad man ska tänka på om man vill skaffa några får till husbehov för att hålla sin mark öppen och kanske få lite ull och kött. du sätter genast detta i samband med djurplågeri och kastrering av grisar!? varför ska du utgå ifrån att alla djurägare kommer missköta sina djur och plåga dem?