CITAT
Dock har du stärkt mina fördomar om veganer, faktiskt förändrat dom från fördomar till övertygelse.
Varför säger du veganer? Bara för att jag råkar tycka såhär och är vegan så betyder det ju inte på något sätt att jag representerar andra veganers tanker och åsikter.
CITAT (Gossen Ruda @ 15-12-2008, 20:30)

"När vi gled in på köttindustrins bristfälliga djurhållning"? Vilka vi? Det var du som drog upp denna totalt ovidkommande sak. Sen tycker jag att du skall använda svenskt språkbruk. Mord och mörda är termer i svenska brottsbalken och gäller enbart människor emellan. Djur dödas, slaktas mm och inget annat. Det är dock ganska vanligt i dina kretsar att man använder värdeladdade ord felaktigt. Du skulle säkert inte gilla om jag satte likhetstecken mellan vegan och dåre. Det gör jag inte, inte än. Fö håller jag på med en text om djur, människor och empati. Kommer snart, kanske ikväll, i ett forum nära dig.
Det tog väl den rikningen i alla fall, men det kanske var jag som gled in på det ja

Jag är mycket väl medveten om att mörda bara gäller människor. Men vi skiljer alltid på människor och djur när det gäller allting. Man mördar/dräper en människa när man tar personens liv. Vi gör samma sak mot djuren, men då skall man använda någonting som inte låter lika hemskt. Så ja, det är väl för att det är värdeladdat som jag använder det antar jag. Sedan vet jag inte vad du menar med mina kretsar, du får det hela tiden att låta som att jag är med i någon sekt, att jag tagit efter en minoritets åsikter/värderingar eller att jag skulle representera någon annan än just mig själv.
Varför skulle du sätta likhetstecken mellan vegan och dåre, för att jag inte tycker som du? Vad är det som är så negativt med veganer? Veganer bidrar ju knappast till någonting negativt, eller? Såvitt jag vet så är det väl snarare motsatsen, du kanske har någon annan uppfattning? Du får det i alla fall att låta som att veganer är konstiga människor med konstiga åsikter.