CITAT (LasseB @ 18-12-2008, 13:36)

Prata med din bank jag (som bankanställde om än inte just med dessa frågor) tro att dina chanser att få tillbaka pengarna är rätt goda, dessutom kostar det ju inte så mycket att försöka
Om man betalar med kort på internet men inte får sina varor kan man gå till banken och reklamera betalningen. Det krävs en del pappersarbete och tar tid, men bör kunna funka.
Jag handlade från en etablerad svensk datafirma över nätet. Jag har gjort det förr utan problem, annars hade jag nog aktat mig. Men den här gången gick de i kk efter de hade dragit mina pengar, och konkursförvaltaren sa bara att det fanns för många fordringsägare och för lite pengar (plus att de inte längre ägde sitt lager) så där var det kört. Men min bank hjälpte mig att fylla i alla papper när det gällde reklamationen och sa att det kunde ta upp emot två mån men att jag förmodligen skulle få tillbaka mina pengar. Så testa det!