CITAT
Ska jag låta dom blomma eller ska jag ta bort knopparna? Jag vill ju gärna att dom ska blomma i sommar också när man kan se det.
Låt dom blomma

det gör inget dom kommer blomma i sommar me... När du ger dom ny jord i vår får dom nya krafter

Mina blommar inte men jag har fått massor med nya blad och skott? När jag satte in dom i förådet var dom väldigt lilla därann, jag hade planterat ner dom i krukor utan hål i botten!!! för dom står på trappen i direkt sol hela dan... men på höstkanten hade jag flyttat på dom för dom var i vägen när vi sprang ut och in... jag hade ställt dom vid förådetsvägg vars tak inte har stupränna! jag tänkte inte på det... men krukorna fylldes med vatten och pelagonerna simma i några veckor!!! och utan ljus!!
När det var dax för vinterförvaring tänkte jag... bära eller brista klarar dom sig så är det bra... för att spara plats tog jag bort mycket av jorden ställde ner alla i en låda. Nu är hela lådan full med blad:) har 8-13 grader där inne och ljus 14 timmar om dagen. Om dom fortsätter så här kommer jag få många nya plantor nästa år... av alla skott jag kommer få då dom ska klippas ner