CITAT (MimmiH @ 08-12-2008, 09:38)

Stämmer det verkligen att kopior alltid innebär utnyttjande av barn? Tänker på att apoteken erbjuder billigare kopior av läkemedel.
Kan det inte vara så att de är billigare pga billigare material, låglöneland mm. Jag har aldrig tidigare hört att kopior innebär utnyttjande av barn.
Edit: F ö tycker jag Beriths skrattande smiley var otäck i sammanhanget.
om du googlar på piratkopior så får du fram mycket hemskt. det handlar inte bara om barnarbete utan även miljöförstöring, kriminell verksamhet, droger mm.
sen såklart att det sitter någon jäkla gangster i slutändan och håvar in pengar, men det säger jag inte så mycket om för det gör det på varenda svensk bank också. eller det behöver inte vara banker, icahandlare går lika bra.
att säga att kopiorna redan finns - ja det gör de ju förståss men om man INTE köper dem så är det inte lönt att framställa nya eller hur?
jag tycker det är förkastligt och det förmodar jag att jag får tycka precis som berith får tycka att det är något att hånskratta åt.
gällande om "äkta" crocs använder sig av barnarbetare så hoppas iaf jag att iom det är en välkänt varumärke så har de ögonen på sig något mer än en obskyr liten fabrik på någon bakgata i slummen.
god jul!