Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Två långpannesockerkakor!, På begäran... ;o)
          Ina
          Inlägg 27-04-2004, 22:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

LÅNGPANNESOCKERKAKOR

Exotiska rutor

3 ägg
          3 dl socker
          4,5 dl vetemjöl
          2,5 tsk bakpulver
          1 citron – riv skalet fint, pressa ur saften och späd med vatten till 1 dl
          1 dl flytande margarin

½ dl koncentrerad exotisk nektar
          ½ dl flytande margarin
          3,5 dl florsocker
          riven mörk blockchoklad

Vispa ägg och socker. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner i äggvispet. Blanda sedan i citronvatten och flytande margarin. Häll ut smeten i en smord och bröad långpanna. Grädda i 175 grader i 15 minuter.
          Rör ihop juice, flytande margarin och florsocker till en smidig smet. Bred den över den avsvalnade kakan och riv mörk blockchoklad över.

Chokladkaka med kokostosca

3 ägg
          3 dl socker
          4 dl vetemjöl
          1 dl kakao
          2,5 tsk bakpulver
          1 dl flytande margarin
          1 dl mjölk

300 gram smör eller margarin
          3 dl socker
          1 dl mjöl
          1 dl mjölk
          200 gram kokosflingor

Vispa ägg och socker. Blanda mjöl, kakao och bakpulver och rör ner i äggvispet. Blanda sedan i mjölk och flytande margarin. Häll ut smeten i en smord och bröad långpanna. Grädda i 175 grader i 15 minuter.
          Blanda ingredienserna till toscan i en kastrull och värm den tills alla ingredienser blandas ordentligt. Bred toscan över kakan och grädda fem minuter till.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ina
          Inlägg 30-04-2004, 10:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem nr: 12

CITAT (Annelie @ 28-04-2004, 09:03)
          Ina! På en skala från 1 - 10, hur stor gottegris är du?  rolleyes.gif  tongue.gif

Jadu... gottegris... vad det gäller kakorna, kanske inte en "tia" även om det kan se ut så när man tittar på recepavdelningen här på odla! wink.gif

Jag är alldeles för förtjust i att äta överlag för att det ska vara riktigt nyttigt för mej och är dessutom galen i att exprimentera fram nya recept! Många gånger gör jag bara en kaka en gång för att testa om det blev som jag hade tänkt mej - sen är det inte så intressant längre...
          Jag gör likadant med mat, men där är jag sämre på att skriva ner mina recept, jag testar och joxar och ser hur det blir.

Här kommer en annan variant på långpannekakan som min svägerska har inspirerat mej till!

Magdalenarutor
          Kaffe- och chokladkaka med Amarulaglasyr

3 ägg
          3 dl socker
          4,5 dl vetemjöl
          2,5 tsk bakpulver
          1 dl mycket starkt kaffe
          100 gram grovhackad mörk blockchoklad

½ dl Amarulalikör
          ½ dl flytande margarin
          3,5 dl florsocker

Vispa ägg och socker. Blanda mjöl och bakpulver och rör ner i äggvispet. Blanda sedan i kaffet och den grovhackade chokladen. Häll ut smeten i en smord och bröad långpanna. Grädda i 175 grader i 15 minuter.
          Rör ihop likör, flytande margarin och florsocker till en smidig smet. Bred den över den avsvalnade kakan.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 02:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon