CITAT (mogge92 @ 01-01-2009, 17:55)

Ja men om vi antar att det kommer ett förbud emot fyrverkerier, varför ska då kommunen hålla på och bränna upp en massa (skatte)pengar i onödan? Nej då kan man lika bra vara utan helt. Det är klart att det kostar en massa pengar för bränder, skador osv , det håller jag med om. Skulle vara kul att få se lite statistik på hur många av % dom som skadar sig av fyrverkerier som är påverkade av alkohol....
Hela min familj är i princip nykterister och här sköt vi faktiskt lite fyrverkerier inatt och allting fortskred bra utan skador eller klagomål ifrån grannarna. Utan alkohol så har jag svårt att se hur dessa olyckor händer... förutom VISSA ungdomar som beter sig på ett mindre moget sätt.
Tyvärr är det ju uppenbarligen fler som missköter sig än de som kanske kan sköta detta på ett bra sätt. Fyrverkeri ska ju vara ett nöje inte ett medel att uttrycka fylla och förstörelse. DÄRFÖR vore det bättre att de pengar samhället skulle SPARA på alla idioter, kan de satsa på ett stort gemensamt fyrverkeri, som ALLA kan njut av efter önskemål istället.
Jag tror även att ALLA hund och kattägare skulle uppskatta detta också, då det faktiskt sker under kontrollerade former. För så länge gemene man inte kan sköt detta med fyrverkerier, så är det helt klart bättre utan!
Kan du på ngt vis få allmänheten att ändra attityd gentemot dessa fyrverkerier och få dem att respektera dem för vad det är, så... ja då kanske jag kan ändra mening, men tills dess
FÖRBJUD SKITEN!!!!!
Jag åker inte ens in till stan för att se kommunens fyrverkerier, pga alla dessa okynnesfyrverkerier som sker utefter vägen. För några år sedan fick vi en bil förstörd när vi försökte! Dessutom är ju risken stor att det händer ngt här hemma om vi skulle lämna stället och det vill jag inte heller. Därför sitter vi här på tolvslaget, ensamma i vårt hus och bevakar det mot idiotiska ungdomar som tycker det är KUL att skjuta sönder grannarnas bilar och brevlådor, när de försöker fira tolvslaget....!
Redigerat av MariaS: 01-01-2009, 18:24