Polisanmälan är väl en bra idé. Jag tycker också att de ska få reda på att det upplevs som ett problem, även om de kanske inte hittar den som gjorde det. När jag bodde i lägenhet fick vi in en raket genom fönstret, det var otäckt. Dubbelfönster med varsitt prydliga runda hål i, raketen fortsatte att glöda på golvet. Det var en mycket kall vinter (78/79), och av någon anledning fanns det ingen som kunde leverera fönsterglas på hela vintern, så vi tejpade för hålen. Jag vet inte om de siktade på fönsterna med flit eller om det var en olyckshändelse.
Här i skogen är det lugnt, bara lite smällande på långt håll, dock ovanligt mycket i år. Olyckan som nästan inträffade här var istället ett möte mellan en nyfiken ung katt och en marschall. En kvart innan gästerna skulle komma gick jag ut för att tända marschaller. När jag precis hade tänt den första kom katten och körde nosen in i lågan nästan, jag skrek åt honom och körde bort honom, han hade klarat sig fint, det var bara jag som nästan dött av skräck.

Sen ställde jag upp marschallen på brevlådan och tände en lykta istället för den andra. Jag trodde att katter hade lite självbevarelsedrift och aktade sig för sånt som är varmt.