CITAT (AnnammA @ 09-01-2009, 12:02)

Att kaffet tog slut? Jo, man hade ju gjort kaffe till de som var med i kaffekassan -alltså arbetskamraten tog ju kaffe som ngn annan skulle haft/hade betalt för...
Jag vet inte om detta egentligen är ett arbetsledarproblem, eftersom vi uppenbarligen är vuxna människor, där man ju tar för givet att man är med och betalar till det gemensamma kaffet, om man dricker av det eller hur?
Jo, men jag tänkte bara att det händer ju ingenting... "arbetskamraten" fortsätter ju som om inget hänt, vad jag förstår. Och flera av dina andra arbetskamrater irriterar sig, vilket jag också förstår.. Skulle nog göra det själv...
Irritationer "tar" energi, hur liten den än är.
Att man säger det på ett "bra" sätt till vederbörande borde få ett slut på gnabbet som förekommer.
Antar att som det är nu så tänker ni redan i förväg, varje gång hon/han tar en kopp kaffe att ni inte får några pengar i kaffekassan den gången heller... å då blir det en "negativ" stämning direkt hos er andra.
Tycker att det handlar om en så liten summa så jag kan inte förstå varför den personen inte bara betalar.