CITAT (Myosotis @ 08-02-2008, 11:07)

Jag brukar inte minnas mina drömmar så ofta. Vilken lustig slump att den här tråden dök upp just idag när jag inte kan skaka av mig mardrömmen jag drömde i natt...
Jag var framför ett okänt hus i ganska öppet landskap när jag plötsligt hörde konstiga ljud som kom närmare och närmare tills jag förstod att det var hundskall. Samtidigt kom katter rusande mot mig över ängen, säkert hundratals, i fullständig panik. Det var en drivjakt, jägarna och massor med hundar kom ikapp katterna precis framför huset där jag stod och började systematiskt att slå ihjäl dem. Jag tror att det var några andra djur också som dödades, typ illrar eller så. Jag stod hjälplös och kunde inte göra någonting; det enda jag kunde tänka på var att om min saknade katt fanns med så skulle jag göra vad som helst för att försöka rädda honom.

Det där hade jag glömt! Lite lustigt faktiskt med tanke på att jag faktiskt
fick rycka ut och rädda en massa katter från avskjutning senare...
Häromdagen drömde jag att jag stod vid ett fönster och tittade ut. Utanför var det tät ung granskog och som en elledningsgata fast utan elledning. Plötsligt kom en älg och sprang till vänster över den här öppningen. Jaha, kul att jag stod här just nu, tänkte jag och tittade till höger igen. Då stod det en älg till där, tvekade lite och sprang sen över och försvann in i skogen, och denna var SKÄCKIG! Brun och vit som en ko!

Jag drömde intensivt och fantasirikt i flera dagar efter varandra, undrar vad det beror på.