Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stora krukor, - inköpsställen?
          Barbera
          Inlägg 24-04-2004, 10:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 3 223

Hej!

Kommer att behöva köpa en hel del krukor till sommarsäsongen och skulle vara tacksam för tips om var jag kan hitta stora, snygga och BILLIGA krukor. Bor i Stockholm, så utbudet borde väl vara relativt stort..?

Hälsningar
          Barbera

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Barbera
          Inlägg 03-05-2004, 19:22
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 3 223

Hej!

Jag hade ju lyckats klämma in den här frågan på två ställen, så nu har jag ju fått massor med goda uppslag. En personlig favorit var tipset att använda lövkorgar som man fixar lite med så att man kan plantera i dem. Man kanske förlorar lite i skönhetsvärde, men visst verkar det ändå ganska praktiskt?

Signaturen "tmf" skrev: "Jag köper stora lövkorgar (finns på Plantagen) som jag klär invändigt med dammfolie (finns också där). Folien behöver inte ens fästas bara den viks väl och täcker hela insidan. Lägg några cm småsten e dyl i botten som dränering och gör hål i dammfolien på insidorna, några cm från botten. På det viset får du en vattenreservoar i botten. Sen är det bara att fylla med god jord och plantera. Möjligtvis håller inte korgarna i evighet, men jag har haft några som stått ute året om utan tak i flera år och de är fortfarande fina. Jag har t ex syrener i mina korgar."

//Barbera

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 21:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon