CITAT (Ingrid Zon3 @ 18-01-2009, 16:43)

Jag har tämjt min (eventuella) psoriasis med alternativa metoder. Hade hela hårbotten (inkl håravfall), huden runt ögonen och händerna påverkade när jag sökte läkare, som ställde diagnosen på mindre än 3 sekunder. De metoder och medel som han ordinerade var det alldeles för mycket biverkningar på ansåg jag.
Idag har jag en fläck på ena armbågen kvar. Tyvärr har jag väldigt dåliga erfarenheter av att tala om alternativa metoder på internetforum. I bästa fall blir man idiotförklarad. Om någon vill veta mer så skicka ett mail/pm så berättar jag enskilt.
Dumskallar som idiotförklarade dig i så fall!

poängen är ju att bli bättre, vad som än funkar är bra, slipper man biverkningar desto bättre! Problemet är att alla är olika och det går sällan att helt förutsäga hur en specifik persom reagerar på ett läkemedel.
Jag har till exempel en väninna med epilepsi. Hon bytte medicin och den ordinerade dosen knockade henne helt i månader! Alltså minskade hon succesivt, tills läkaren påstod att dosen hon tog inte var verksam. Men hon fick inga anfall längre, och hon mådde bra i övrigt! Hennes omsättning av medicinen var väl helt enkelt väldigt låg.
Kul för dig att du fått bukt med dina problem!