CITAT (Blomstertanten @ 03-05-2004, 20:19)
Är rökare, men tycker att man ska ta hänsyn till andra !
För mig är det självklart att inte stå i busskuren eller i närheten av entreer och röka.
Är uppfostrad till att ta hänsyn till andra människor ! Men tyvärr verkar inte alla vara det !
För övrigt finns det många ickerökare som inte tar hänsyn själva.
Och ibland känner man sig smått förföljd av fanatiska ickerökare. Dom som är värst är oftast såna som aldrig rökt själva och dom har ingen förståelse för att det inte är så lätt att sluta !
Vore det enkelt hade jag slutat för längesedan !
Hej Blomstertanten och alla andra.
Jag är också uppfostrad till att visa hänsyn, bla. bara röka på ställen där man får/skall röka osv.
Medans jag rökte så var det så att en del ickerökare nästan förföljde en emellanåt och ibland fast jag gick lång åt sidan ex, vid en affär eller t.o.m. på en del parkeringsplatser var det som att jag var en magnet, om jag i flera fall hade dragit en rak linje från en del personers bilar till ingången på en affär så hade dom passerat mig på m i n s t 10m, men NEJ det skulle ändå passeras en på så pass kort avstånd så det muttrades högljutt, ok att man skall få säga sin mening men det är väl ändå onödigt kan tyckas att man skall utsätta sig för nåns rök med flit bara för att få en chans att klaga.
Tro nu inte att jag är helt paranoid utan detta beteende har jag studerat flitigt under mina 21år som rökare, och även sett detta lustiga beteende på en del ställen under mina dryga 7år som icke-rökare.