Tack Uno! Mycket informativt svar! Ha ha ha!
Men det jag helst ville ha svar på var folks erfarenheter kring de preparat som säljs i handeln för att kunna satsa på grejer som funkar från början! Är även mycket nyfiken på vad ni där ute som länge krigat mot sniglarna använder er av för knep. Finns det andra "huskurer" som ger bra resultat? Anledningen till att jag undrar är att jag själv är novis snigelkrigare, detta är första säsongen jag tagit upp kampen och har inte tid att smyga runt i rabatterna varje dag och kväll med saxen i högsta hugg. Då hade ett preparat som man vattnar eller strör ut passat perfekt, inget preparat är väl 100-%-igt men rätt grejer kan vara en tacksam hjälp på vägen! När man som nybörjare söker information så hittar man snabbt massor av varianter som folk använder men utan egen erfarenhet så blir det svårt att veta vad man ska satsa på. Har läst om allt från kaffesump, salt, sax, kalk, kolpulver, glaskross, myskankor, grävlingar, gifter, järnfosfatpellets, ölfällor till nematoder. Det är en djungel av varianter! Så vad tycker ni med mer erfarenhet att man ska satsa på? Vad funkar bäst för er?
Mvh, Mattias
|