CITAT (Sia @ 03-05-2004, 22:11)
Igår hade jag en kompis på besök. Vi satt ute på min veranda. Jag har gjort i ordning en liten typ pidestal längst bort på verandan med en sån där upp och ner vänd kruka på för att aska/fimpa i. Detta för att slippa ha fimpkrukan på matbordet. Utematbordet har jag skrubbat o gjort rent o lagt på dukar o små fina lyktor o blomkrukor. Till saken hör också att människan vet att jag tycker cigaretter är äkligt och luktar bläk och får allergiska besvär om det röks i dåligt ventilerade lokaler, vilket ju inte gör min inställning mer positiv.
Iallafall, människan tänder en cigg, reser sig upp och hämtar den fint arrangerade fimpkrukan från pidestalen och ställer den mellan oss mitt på matbordet. Eftersom vi känner varandra bra protesterar jag högljutt o förklarar att den inte hör hemma där, att man ska äta mat vid bordet och att den är äcklig och luktar skunk. Inte bryr hon sig inte, nähe, hon skrattar bara lite åt mina "löjligheter". Och det värsta av allt: När hon åkte härifrån stod den fortfarande kvar på matbordet! Inte ens ta bort den, va!!! :angry: Tycker verkligen det luktar skitäckligt.
Alla är inte så här, men snälla ni rökare, ta protesterande vänner på allvar!!
Kanske rörde det sig om en slags maktkamp och kompisen vann... den här gången. Frågan är om du tycker att hon är värd att betrakta som kompis efter det här...