CITAT (Ingrid Zon3 @ 18-01-2009, 16:43)

Jag har tämjt min (eventuella) psoriasis med alternativa metoder. Hade hela hårbotten (inkl håravfall), huden runt ögonen och händerna påverkade när jag sökte läkare, som ställde diagnosen på mindre än 3 sekunder. De metoder och medel som han ordinerade var det alldeles för mycket biverkningar på ansåg jag.
Idag har jag en fläck på ena armbågen kvar. Tyvärr har jag väldigt dåliga erfarenheter av att tala om alternativa metoder på internetforum. I bästa fall blir man idiotförklarad. Om någon vill veta mer så skicka ett mail/pm så berättar jag enskilt.
Alternativa metoder kan ju se väldigt olika ut. Det går ju inte att dra dem över en kam. Det som är konstigt är att människor har så stor tilltro till den vanliga sjukvården. Det gäller även en del människor som sökt hjälp i åratal utan att bli bra. Huvudproblemet med den vanliga sjukvården är att de i första hand letar efter sjukdomar och ger läkemedel mot symptomen. Finns det inget namn på de symptom man har så blir man ofta nonchalerad.
Läkemedlen dämpar symptomen men gör sällan patienten frisk. Gör man inget åt grundorsaken så dyker det upp nya sjukdomar eller ohälsosymptom med tiden.
Roligt att du Ingrid blev av med din psoriasis. Du hade det ju riktigt illa.