Hej allihopa, nu har jag kommit hem...

med delade skänslor

.
Borta bra men hemma bäst.Planet var 7 timmar försenad... vi skulle åka kl 23,55 men fick medelande pressis då vi skulle åka till Arlanda att vi skulle få åka kl 7 på morgonen i stället. Vi valde att sitta uppe och kolla på tv till kl 4 då vi åkte till arlanda, så vi skulle vara trötta och sova det mästa av dom 10 timmar flyget skulle ta. vi kom ner till hotellet kl 03.00 thailensk tid. Då hade vi varit på resande fot i 17 timmar...

vi sov till kl 8 gick upp och åt en fantastisk frukostbuffe

(som ingick varje morgon)
Vi gick ner till polområdet och den underbara stranden... Här var paradiset
Vi bode en bit ovanför Khao lak, så det var inte mycke folk där och det var det som var sååå skönt, stranden var inte belamrad med en massa solstolar utan man kunde ta underbara strandpromenader i vågornas brus, och plocka massor med fina snäckor.
Stranden från båda håll. Man kunde ta en promenad på en halvtimme och kanske träffa på 2-4 personer.
Första dan var vi sååå nyfikna på hur det var på stan så vi åkte in till Khao lak city på eftermiddan och shoppa lite och åt midda. Khao lak city var ganska tråkig... det var en stor gata som gick mitti och butiker och resturanger låg i två rader på var sida... men det var ok. Men där saknade jag den thailenska "stillen" den här staden var bara uppbyggd för turismen
Men shoppingen var ok... vi hittade en hel del att köpa, t-shirts för 20-40 kr/st, kläningar 45-65 kr/st.
Några väskor blev det oxå

Skor var det inte så mycket att köpa det var i för dålig kvalité! Min dotter köpte ett par fina klackskor för 150 bath som är ca 35kr vi får se hur länge dom kommer hålla i sommar! flipp flopp köpte vi, och slet ut innan vi kom hem! Min dotters höll i 4 dagar så vi fick köpa nya till henne... kvalité!
Tips... ska ni åka dit, se till att köpa bra skor med er hemifrån, man går ju en heldel på en sådan här resa

När vi skulle äta hitta vi ett ställe som hette Viking, god mat och thailendarna är otroliga när det gäller bra service

, en svenk ägd resturang

men Meny på engelska /svenska... bra tyckte vi nu när det var första gången vi skulle beställa, så man fick alla rätterna översatta

Vi var trötta efter att ha rest så vi åkte tillbaka till hotellet tidigt och sov som slagna sälar redan kl 9...
Berättar mer en annan gång nu ska jag ta hand om en maskin kläder... har en hel del att tvätta efter dessa två veckor...