Hej!
Är en "ibland"rökare och har inte en tanke på att lägga av helt!!!!
Och det är så självklart att inte röka bland barn framförallt eller bland vuxna människor som far illa av det!!
Men ibland när grilloset ligger som en dimma över nejden...både inomhus och utomhus...då kan jag känna att det är nåt skumt med det här...jag med min enstaka cigarett betraktas som en paria...säkert av flera av grillarna...men grillningen får man inte anmärka på!
Jag skulle kunna göra en deal...jag avstår från att röka en enda cigarett om ni avstår från att grilla...det vore helt okey för mej...men jag undrar hur det skulle upptas!
Och...jag brukar inte röka på offentliga platser...men en tidig helgmorgon i vintras när jag skulle jobba och det var fel på pendeln...blev jag så stressad så jag kände att en cigarett vore inte fel.Jag gick ner från perrongen och ställde mej en bra bit utanför ingången...och det var definitivt ingen trängsel denna morgon....men nog travade det fram en kvinna och ställde sej precis bredvid mej och började hosta och blänga!!!
Då handlar det inte längre om att må dåligt av rök...det handlar om att det finns en sanktionerad syndabock som man kan projicera sina aggressioner på!!!!
Lavendel
Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus..
Söker du lyckan för ett år....gift dej...
Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!