Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> hjälp med ny trädgård, ny trädgård
          Heidi zon 3
          Inlägg 05-11-2002, 11:31
          Länk hit: #1

Gäster

Hej,
          Första gången jag själv skriver något i detta forum, har läst mycket men aldrig provat själv. tongue.gif
          vi har precis köpt ett hus i Enköping med en tomt där inget har blivit gjort sedan huset buggdes (1976). Jag skulle behöva lite tips hur man går tillväga för att få en snygg tomt/rabatt. Förra ägaren hade inget trädgårdsintresse och har därför endast planterat nyponbuskar samt barrväxter. Själv skulle jag vilja ha perenner.

Hoppas på svar
          /Heidi smile.gif biggrin.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Louise i Götebor...
          Inlägg 05-11-2002, 22:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 772
          Medlem nr: 35

Hej hopp

Håller med om allt!!!! Läs tongue.gif

Tänkte bara dela med mig av ett misstag jag gjorde när vi tog över den här trädgården.

Vårt problem var ganska annorlunda, här växte ALLT : vanliga trädgårsväxter, rariteter och ogräs i mängd. Mitt misstag hade nog blivit detsamma ändå.

Jag fick odlarfnatt wub.gif jag grävde, planterade, flyttade, köpte VÄXTER. Först efter flera år insåg jag att jag borde börjat med det döda delarna.

Det är mycket svårare att anlägga gångar, uteplatser, trappor osv mitt ibland grönsakerna. Så om jag skulle börja om idag blev det sten, betong och virke först och växter sen.

Fast i planering och på ritningar skulle jag ha med växterna såklart wub.gif radergummi flyttar enklare än spade.

Lycka till.

--------------------
          Lev väl, Louise

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 09:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon