Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
på ena blomster affären här hemma har dom 50% på allt (firar 3 år) och där fanns 2 exemplar av uppstamad Bouganvillan...den var över 1.10 hög hade en stamm på ca 5 cm i omfång och formklippt men med en massa nytt på g...den kostade 695 kr och nu är det då halva priset på det!!!! vad tycker ni? ska man slå till??? Kan väl växa fint på altanen upp mot tex överliggaren....är dom svåra?? Och jag måste nog skynda mig om dom ska finnas kvar, men är det bra pris mm vad säger ni??
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 23 015
Medlem nr: 6 358
vilken toppen köp! så himla vacker växt.
sätt den varmt och soligt nu så ska den nog komma till rätta i sitt nya hem. sedan ta ut den om du kan så kommer den explodera i blomprakt. till vintern tappar den bladen också kommer inte ihåg om jag skrev det.
du får posta en uppdatering på den sen till sommaren.
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
CITAT (flaxss @ 27-01-2009, 15:03)
du får posta en uppdatering på den sen till sommaren.
klart att jag ska göra det
CITAT (Maggan H @ 27-01-2009, 15:44)
Skitsnygg Malin! Den blir nog ett objekt för den svenska avundsjukan till sommaren när alla blommorna kommer! Fick du nån ålder på den? Lär väl ta några år innan man får den så stor. Och inte kan det vara så lätt heller att forma den så fint. Bra köp!
vet du, jag satt och kollade in den nu och den skickar ut en massa nya skott, undrar om den är lätt att rota hur tar man sticklingar på denna tro..hm iallafall så ska jag höra med dom om dom kan ta reda på hur gammal den är så kan ni ju ta här ifrån och göra egna sedan
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"