Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ska jag skratta eller gråta?, får gatukontoret (?) bete sig hur som helst??
          Margith
          Inlägg 27-01-2009, 13:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Jag tror att det är gatukontoret som bestämt sig för att några grenar på våra träd utgör nån slags trafikfara.
          Det verkar ju iaf vara den enda vettiga förklaringen till att de var hit igår med nån slags lyftkran och en motorsåg!

Tallen, vars prydnadsvärde jag i och för sig alltid varit tveksam till, blev definitivt INTE vackrare...
          Aspen tog de, tack och lov, bara 1 kvist av...
          Rönnen har fått ett utseende som gör den dödsdömd...

Behöver jag säga att de här killarna inte var några arborister??

Jag försöker trösta mig med att de iaf inte satte motorsågen i äppelträdet, trots att kvistarna från den sträcker sig längre ut i vägen än vad någon av de andra träden gjorde.

Eftersom de här träden tveklöst står på en villatomt, har verkligen gatukontoret (eller vem det nu var) rätt att såga i träden utan att informera mig innan??

Fast mest ville jag bara gnälla av mig lite. Tallen måste kvistrensas och jag får ont i ryggen bara jag tänker på att jag måste gräva upp rönnen till våren -cry-.gif

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          malin72
          Inlägg 27-01-2009, 20:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

jaha du Margith då var jag inte ensamen om detta nu då crying.gif själv kom jag hem och såg att dom tagit en Hägg och vårat körsbärsträd (fågelbär) är "var" det nog ranting.gif dom som var så vackra och doftar så underbart, dom satt precis vid våran nybyggda altan och var ju perfekt insynsskydd..................nu ser jag ut mot sophuset och bilarna -cry-.gif -cry-.gif dom skulle rödmärka träd som dom skulle ta bort på området för utsikt och dom som var en fara för husen (vilket inte dessa var), vilket dom inte gjort för då skulle jag tagit kontakt som man så bra fick göra jo visst ranting.gif vi har parkeringen utanför med det är ett bra avstånd bort mot bilarna! Har stött på en hel del grannar som bara står och gapar....alla maskiner står kvar så dom jobbar väl vidare imorgon då
          detta kommer jag sakna i vår-sommar
          Bifogad fil  juni93.jpg ( 121.44k ) Antal nedladdningar: 37
          Bifogad fil  juni92.jpg ( 113.9k ) Antal nedladdningar: 32
          hm kul va!!!

känner totalt som du...om dom ändå sagt till eller frågat oss m...men nope borta som vinden med stubbar kvar ranting.gif
          Tur att dom inte tog äppelträdet då trostar.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 00:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon