Jag tittade på programmet och förundrade mig över att människor drivs så intensivt av att få visa upp sin trädgård för andra!
Men jag tror mig också veta att detta ingår i den engelska kulturen och är en del av den "charity" som drivs i England. Inte ska det nödvändigtvis ses som en
tävling, men kanske blir det så när man ser med ovana ögon.
Jag tycker inte heller att man genast behöver slå ner på varje program om trädgård som inte är utformat som 'Gröna Rum'.
Gunnel C & Gröna Rum var ett härligt program i många år, men jag tröttnade på det till slut.......sista året tror jag knappt att jag tittade.
Vad jag önskar är att vi alla inte behövde vara så utsvultna på trädgårdsprogram!!!
Det skulle finnas program om trädgårds-make-over, nyanläggningar, gamla trädgårdar, fina trädgårdar, ovanliga trädgårdar, trädgårdsmänniskor, växtskötsel, sådder, förökning, trädgård som kulturyttring, trädgårdar i världen, växter för norrländska klimat, beskärning, "nya" växter, zonknäckeri, balkonglådor, krukodling, grönsaksodling.......ja, ALLT!
Då skulle man rentav kunna låta bli att titta på vissa program utan att få "ångest" att ha missat nåt!
Jag förstår inte hur "höga vederbörande" på TV inte märker att det finns ett stort trädgårdsintresse ute i landet???!