CITAT (Gossen Ruda @ 02-02-2009, 21:22)

Inget retningsinlägg, bara ett konstaterande. Jag har själv sett nakna burfåglar. En gång i forntiden arbetade jag i en akvarieaffär och har besökt många djuraffärer i samband med den hobbyn.
Som du skriver kan dun och fjädrar lossna lätt när fågeln ruggar eller behöver bobyggnadsmaterial men att dra loss fjädrar som sitter fast är djurplågeri. Trots det tycker jag inte att man skall vända ryggen åt all dunproduktion utan bara sålla bort dom som missköter sig. Vet inte om det kom fram i programmet, var det en djurrättsorganisation som höll i trådarna betvivlar jag det.
Synd att du inte säg programmet. Tror inte att det var någon djurrättsorganisation som höll i det. Det var faktiskt förfärligt hur dom stackars fåglarna behandlades. Det var inte fråga om att fåglarna plockades i ruggningstider. Helt oacceptabelt och dessutom vad jag förstår också förbjudet inom EU. Förhoppningsvis kommer Polen och Ungern se till att den här verksamheten upphör och att Tyskland inser att dom inte ska handla med dun som plockats av levande fåglar. Samtidigt hoppas jag att dom slutar med tvångsmatningen som förstör gässens lever som sker för att en del människor ska frossa i gåslever.