Kom på att jag nog borde ge er anvisningarna innan ni fått dem pga Bonusfröerna
Jag har skickat tre olika fröer till er. Ni får göra precis som ni vill. Gissa på alla tre, eller be mig om svar på Busfrö nr 2 och Bonusfröna. Då är det bara att pm:a så ska jag svara.
Här kommer lite instruktioner:Busfrö nr 1:Den är två-flerårig upp till zon 6.
Kan enligt en del sidor jag letat på sås direkt på friland eller förgros inomhus. Själv sådde jag den redan 15 januari förra året och den blommade helt överdådigt från början av juni fram tills frosten tog den på senhösten. Men, jag tänker inte så den förrän 1:e mars i år. Den blev ganska ohanterbar innan jag kunde plantera ut den. Grodde gjorde den på 13 dagar.
Busfrö nr 2:
Kan sås inomhus hela året och direkt på friland. Den är förutom ( förhoppningsvis ) dekorativ i krukor och rabatter även ätlig

. Den tänker jag så 1:a april. Hur lång grotid den har vet jag tyvärr inte eftersom jag inte sått den förut.
Bonusfrön:
Observera att både frö och växt är mycket giftig så om du är rädd för såna ska du helt enkelt ta och slänga dem direkt!!!
Tror säkert att många av er vet direkt vad det är, men jag ville bli av med lite frön eftersom det sägs att de inte har så lång hållbarhet.
Fröna ska blötläggas i ljummet vatten 1 dygn eller två före sådd. Rugga dem gärna med fint sandpapper innan blötläggning.Jag brukar vara tidig med dessa, men i år ska jag vänta tills i mitten av april.
Lycka till nu alla!
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!