CITAT (dicentra @ 11-02-2009, 12:30)

Hej!
Skall du åka till en plantskola med trevliga ägare ,personlig service o bra växter?
Då måste du bara åka till Furets plantskola i Örby, de har också en helt underbar visningsträdgård med trädgårdsvandringar!!

jag gillar inte den plantskolan, väldigt rörigt och mycket ogräs. sedan gillar jag inte deras koncept med att hälften av alla växter är nedgrävda i marken, kanske bättre för plantan men jag tycker inte dom hålelr det snyggt plus så var det väldigt rörigt bland skyltar och priser.
mysig plantskola och så och personalen är trevlig, men resten gillar jag inte.
dom har ju dock en del ovanliga perenner (om man nu lyckas hitta dom) exempel en del härdiga orkidéer.
CITAT (Åsa E @ 28-01-2009, 08:24)

Vilken som är bäst vet jag inte, men en som är bra och har stort urval är Mölnlycke Garden Center.
den gillar jag, bra utbud och trevlig personal.
dock är där lite ''in pressat'' så mycket som möjligt på liten yta. så det är svårt att kolla på växterna plus lite rörigt. dom skulle behöva mer luft iemllan träden och buskarna. annars gillar jag dom och har varit där ett par gånger och handlat dom har en del ovanliga buskar och träd.
en annan plantskola jag gillar är Derome perenner och kryddor.
en ekologisk plantskola som har ovanliga perenner och kryddor, snyggt och väl rensat och bra upp skyltat. väldigt mysig och trevlig atmosfär och personalen är jätte trevlig och väldigt bra service. har också en liten visning trädgård och ett litet café.
Redigerat av flaxss: 11-02-2009, 12:57