Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> mina ``sol-rosor``är kanske nåt annat...
          fröhamstern
          Inlägg 05-12-2008, 23:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 107
          Medlem nr: 13 196

hej hej. nu e jag tbx med sol-rosfröna igen unsure.gif ja har nu skördat frön för 2a ggn. 1a gången såg dom ju ut lite som tagetes, de gör dom nu oxå wink.gif fast jag fick med hela blommorna m rötter o allt o dom har fått vintra-till sej i krukor vid ett fönster i garaget. nu hade de börjat torka o ytskiktet borstades bort. det är fortfarande ``tagetes-frön``. de är nog kanske inga solrosor fast de var väldigt,väldigt lik det. nu får ja väl pröva att så några inne i läg o se vad som händer. lite mysko ere (el jag) blush.gif

--------------------
          fröhamstern zon 3-4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fröhamstern
          Inlägg 12-02-2009, 20:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 107
          Medlem nr: 13 196

CITAT (fröhamstern @ 05-12-2008, 23:07) *
          hej hej. nu e jag tbx med sol-rosfröna igen unsure.gif ja har nu skördat frön för 2a ggn. 1a gången såg dom ju ut lite som tagetes, de gör dom nu oxå wink.gif fast jag fick med hela blommorna m rötter o allt o dom har fått vintra-till sej i krukor vid ett fönster i garaget. nu hade de börjat torka o ytskiktet borstades bort. det är fortfarande ``tagetes-frön``. de är nog kanske inga solrosor fast de var väldigt,väldigt lik det. nu får ja väl pröva att så några inne i läg o se vad som händer. lite mysko ere (el jag) blush.gif

Hej igen i våren....el ja menade vintern....hur gärna ja än vill att de ska va vår.......Nu har jag nog löst mysteriet själv....De har inte hänt nåt i krukorna ja sådde..men ja fick frön som ja beställt och Rudbeckia-fröna är väldigt lik mina `solrosfrön`( o Rudbeckior e ju inte såå olik solros,visste bara inte om dom),så så var de nog m det.Isåfall har ja ju en massa Rudbeckia o så.....underbart. smiley_small_hug.gif

--------------------
          fröhamstern zon 3-4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 04:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon