CITAT (Sussie F-Flower @ 13-02-2009, 16:22)

Jag vet inte Mari men jag tror att avståndet blir lite för långt om du ska ha lampan i taket...
Såtillvida du inte tänker ha ett väldigt högt bord under...? eller att växterna är väldigt höga?
Jag kom på en idé härom dagen som jag tänker göra...
Jag har också flera lysrörsarmaturer för 36W lysrör men jag köpte 3-meter långa jordade skarvsladdar som jag ska (efter att jag har klippt av "hon-kontakten") montera fast i armaturen. En sladd i varje armatur. Då kan jag ju flytta armaturerna dit jag vill och hänga upp dom i ett vädringsställ som står över växterna... höja och sänka eftersom dom växer.
SMART!!!
P.s. Det låter som att armaturen du har också är för 36W lysrör. Det finns kallvita sådana. Tror dom heter 840 i färgnr.
Kallvita 840 har jag i min odlingshylla inomhus.
Men eftersom jag inte kan köpa flera armaraturer...

tänkte jag kan sätta i "kraftiga" lysrör i armaraturen som jag har kvar... den som är trippel = plats för tre rör 120 cm långa.
Jag har bara armaraturen och inga lysrör till den än... det var det jag efterlyste,
VAR kan jag få tag på lysrör som ger massor med lumen. Kallvita 840 räcker inte...
Glömde säga att jag har ju bänkar 80 cm breda på tre sidor av förådet dom är på en höjd av ca 70 cm.
CITAT
Produktinformation
Armatur med högtrycksnatriumlampa Agro 400 W, 55000 lumen med fullvärdigt färgspektrum, för bättre utveckling och kraftigare plantor. Kan användas i såväl rum utan dagsljus som i växthus. Perfekt för den som vill starta plantuppdragningen tidigt. Tillverkad av vitlackerad aluminiumplåt. Högtryckslampa ingår. Stickkontakt med 1,75 m kabel. Komplett med upphängningskätting. Kan anslutas till 10 A jordat uttag men om du använder timer ska den klara 16 A på grund av högre belastning i tändningsögonblicket. Tekniska data: 230 V. Normal bränntid ca 14 000 timmar. Vikt 8 kg, L 55 x B 26 cm
Dragynlady skrev ju detta... jag antog att hon tagit texten från någon internet sida... och undrar
VAR finns dom rören???
Byggvaruhus? internet? vart går man?????
Redigerat av blomkronan: 13-02-2009, 16:41