Hej
Nu vill jag lägga mig i lite.
Jag tycker det är märkligt att er diskussion så ensidigt utgår från att homosexualitet = barnlöshet.
Det finns ju massor med homosexuella som har biologiska barn som är gjorda under en heterosexuell sexakt.
Några homosexuella är visserligen ”renodlat” homo och skulle aldrig kunna tänka tanken på sex med en av motsatt kön, liksom några heterosexuella är renodlat ”hetero” och inte kan tänka tanken på sex med en av samma kön, men många ligger väl och flyter däremellan.
En del som idag är renodlat homo har kanske inte alltid varit det. De har hunnit med några olika förhållanden innan deras sexualitet mognat klart. Många barn har blivit gjorda under tiden.
Vad tycker förresten ni som är emot homoadoptioner att man ska göra med alla dessa som redan är föräldrar?
De verkar må bra tycker jag? Jag har inte sett några rapporter om att de barnen har mer problem än barn som vuxit upp i ren heteromiljö.
Varför upplever somliga män (för det är män) det så hotfullt med homosexualitet? Det är en intressant fråga tycker jag. Varför blir de så obekväma? Vad händer inom dem?
Tänk om den gamla normalfördelningskurvan Gauss fungerar i detta sammanhang?
Ytterkanterna är de renodlat hetero respektive homo. Den stora massan ligger i mitten.
Det är mitt svar på tråden fråga. I en normalfördelningskurava är allt innanför kurvan normalt.
Jag tror att många skiftar läge under livets gång