CITAT (Eva i Höga @ 23-02-2009, 19:21)

Så trevligt det låter med en såbod! Jag kom att tänka på att vi har ett uthus som jag kan använda som såbod, stora fönster och frostfritt. Dock ingen extrabelysning men om jag är riktigt snäll hela detta året kanske gubben låter mig fixa extraljus till nästa års sådder. Åh, nu längtar jag till jag kan gå ut och göra iordning i min "såbod". Tack snälla Maggan för tipset!
Det låter helt perfekt Eva, killa gubben under hakan och kör med ''alla andra har ju''!

CITAT (miss_marilyn @ 23-02-2009, 18:29)

Tack för snabbt svar!

Ahh! Då ska jag fixa lysrör, nu står de under lampor... Måste göra plats i källaren tror jag. Vad är det för lysrör som ska användas? Hittade en ramp på blocket för 2 st T8 lysrör (?). Funkar det?
Det funkar säkert med vanliga lysrör, jag har inga speciella växtlysrör i mina. Sök här på forumet så kommer du att hitta info om just detta!

CITAT (Anki V @ 23-02-2009, 18:08)

Snyggt Maggan!
Var du glad över din såbod även om du måste backa ut.....så här ser det ut i mitt kök.
Jag måste använda dubbla armaturer för att kompensera att jag inte får ner temperaturen. Fyra lysrör uppe och tre nere.
19 grader har jag under lysrören med balkongdörren på glänt och bordsfläkten igång.
[attachment=31184:k_k_Large_.JPG]
/Anki
Haha Anki, DET låter inte så bra, då hade JAG frusit ihjäl, i alla fall om fötterna! Altandörren på glänt, jo jag tackar jag, mitt i vintern! Men vad gör man inte, bara man får SÅ och påta o gräva lite....